Sembuh Selepas Mencuba Rawatan Alternatif Gout

Ini kisah benar tentang ayah seorang kawan yang menghidap gout sejak berumur 30an, namun akhirnya menemui cara yang menamatkan penderitaannya. Bagaimana ianya berakhir? Tungguuu..

Sebelum itu, mari kita cerita secara ringkas apakah sebenarnya gout itu?

Gout

Gout ialah sejenis artritis yang amat menyakitkan penghidapnya. Ia biasanya menyerang ibu jari kaki, bahagian atas kaki, lutut, tumit, siku, pergelangan kaki, pergelangan tangan dan jari-jemari.

Gout berlaku apabila longgokan asid urik secara berlebihan membentuk kristal pada sendi, terutama pada bahagian tubuh yang disebutkan di atas. Kristal-kristal asid urik yang terkumpul di celah sendi ini menyebabkan keradangan. Keradangan ialah sejenis keadaan dengan sifat-sifat bengkak, warna merah dan kesakitan.

Urik asid terbentuk daripada penguraian sekumpulan bahan kimia dikenali sebagai purine. Antara makanan yang perlu dielakkan ialah makanan laut, kekacang, daging merah, makan dalam tin, minuman manis dan beberapa lagi makanan yang mengandungi purine.

Sebab tu, orang ada gout ni kena jaga makan. Tersalah makan sikit pun boleh menyebabkan kaki bengkak sampai tak boleh berjalan. Kalau boleh jalan pun terpaksa bertongkat. Allahu, tengok pun dah terasa sakitnya. Apatah lagi yang merasainya sendiri.

Sembuh Selepas Mencuba Rawatan Alternatif Gout

Berbalik cerita pada ayah kawan tadi (kawan tu nama Zarith), kuat juga berpantang tapi tulah salah makan sikit je memang sakitnya datang. Kalau dah sakit jalan pun terpaksa berpapah ke dinding dan terpaksa bertemankan painkiller. Sebagai anak, Zarith tak sanggup dah tengok keadaan ayahnya macam tu. Zarith berikhtiar cari supplemen sebagai satu rawatan alternatif gout.

Zarith belikan ayahnya Vivix Shaklee. Syukur alhamdulillah, ikhtiar Zarith berhasil dan ayah Zarith serasi dengan Vivix. Kesannya dapat dirasai seawal seminggu, dan selepas 2 minggu kaki ayah Zarith dah tak sakit dan selepas sebulan ayah Zarith dah kurang bergantung dengan painkiller..

Lebih menakjubkan sekarang ayah Zarith dah berani makan makanan kegemarannya iaitu udang. Wahhhhh.. Cayalah pakcik!

Testimoni gout 1

Bagaimana Vivix Shaklee membantu pesakit gout?

Vivix bukan ubat, jadi Vivix sebenarnya tidak berfungsi untuk merawat. Tetapi bagaimana Vivix boleh membantu pesakit gout?

1. Vivix menyokong kesihatan sendi

Resveratrol di dalam Vivix mampu mengubah protein catabolism dan fungsi sendi, dan menghalang stress pengoksidaan dan pembentukan sel mati sendi dan tulang. Secara asasnya, Resveratrol menjaga kekuatan dan ketahanan sendi. Kajian mendapati bahawa Resveratrol menaikkan ketahanan sendi dengan meningkatkan komponen penghasil tenaga di dalam sel sendi dipanggil mitochondria.

2. Vivix membantu merendahkan paras asid urik

Kajian di Harvard Universiti mendapati kandungan Resveratol yang dijumpai dalam grapes dan Japanese Knotweed (Polygonum Cuspidatum) sebagai antioksidan terbaik untuk merendahkan paras asid urik dalam badan. Menariknya, dua bahan ini ada dalam Vivix.

Vivix mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol.

Bagaimana untuk mendapatkan Vivix?

Vivix boleh dibeli di mana-mana cawangan Shaklee mahupun dari mana-mana pengedar sah. Tapi nanti dulu! Pastikan anda menerima konsultasi dan khidmat nasihat sebelum membuat pembelian kerana Vivix TIDAK SESUAI UNTUK SEMUA GOLONGAN.

Sebotol Vivix berharga RM475.00 bersesuaian dengan khasiatnya. Para saintis Shaklee mengambil masa bertahun-tahun membuat kajian untuk menghasilkan Vivix. Vivix disahkan oleh badan Islam yang diiktiraf JAKIM.

Tapi, jika anda jadi ahli anda akan dapat harga yang lebih rendah. Kalau beli twin pack, laaaagi jimat..

Twin pack

Untuk pertanyaan lanjut, konsultasi, nak jadi ahli atau nak tahu harga jimat, hubungi saya. InsyaAllah saya akan bantu anda.

Zefa NorAsmara bt Jubir aka Ibu Yusuf dan Maryam
Shaklee Independent Distributor (ID:909824)
Whatsapp ~ 011-11537821
Email ~ zefa_asmara@yahoo.com

(Visited 202 times, 1 visits today)

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

CommentLuv badge